Ahad, 28 Februari 2010

untuk apa dijadikan artis sebagai idola hidup?

tertarik pabila membaca surat khabar semalam, mengenai isu wardina mengatakan artis bukanlah sepatutnya menjadi Idola bagi rakyat Malaysia. Kebenaran itu digembar-gemburkan, melentinglah pelbagai pihak (semestinya golongan-golongan "artis"), tidak kurang ada juga yang menyokong =), tetapi, memang itu sepatutnya, KEBENARAN yang memang sepatutnya. untuk apa menjadikan artis sebagai Idola?

sedangkan sepatutnya kita menjadikan seorang pemimpin ummat, yang sememangnya amat dikenali seluruh umat manusia, seorang yang memang diperakui keindahan keimanan dan cara hidupnya (segala-galanya, memimpin, peribadi, urusan kehidupan dan lain-lain), iaitu Rasulullah S.A.W. sebagai yang sebenar-benarnya Idola di dalam hidup kita! Insya-Allah.


*di sini, mulalah nampak akan perangai artis Malaysia yang sememangnya hodoh, tampak lebih hodoh dengan pelbagai pengakuan dan cerita peribadi mereka. "yang diperbuat, dan diperhebohkan" huh,
malu untuk memperkatakan sebenarnya, tetapi, suatu masa dahulu, pernah juga teman menjadikan artis-artis sebagai Idola, kononnya untuk memperbaiki hidup, tetapi, Alhamdulillah, kecintaan pada Allah dan Rasul sebenarnya lebih penting, dan membuatkan teman amatlah mengagumi akan keindahan peribadi Rasulullah S.A.W., dan sememangnya telah tersemat di hati teman untuk menjadikan baginda sebagai Idola di hati. Buat selama-lamanya, Insya-Allah*

~ anakmanjoi - sedih mengenangkan zaman permulaan pucuk teman dahulu, tatkala keindahan cinta daripada Allah dan Rasul sememangnya dibajai dan sering diperdengarkan, tika itulah teman mula beralih ke arah bayang yang gelita itu. Alhamdulillah, tika kini, teman cuba dan melalui cahaya mentari itu. Insya-Allah, diminta tidak dipesongkan kembali jalanku ini. Insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan