Jumaat, 18 Disember 2009

salam maal hijrah 1431h

Bismillahirrahmanirrahim,
sempat lagi rasanya untuk teman mengucapkan salam awal muharram buat semua, tahun baru bagi kita semua umat Islam ini, jadi, apa hajat tahun baru anda ini? tidak salahlah kiranya jikalau boleh kita sama-sama kongsikan bersama.

Insya-Allah, pada tahun hadapan ini, teman ingin lebih memahami apa sebenarnya dimaksudkan dengan kehidupan di dalam Islam ini, (seronok sebenarnya pabila kita semua betul-betul memahami apakah Islam itu sebenar-benarnya) puas sudah rasanya untuk diri teman ini dengan dunia ini, walaupun kadangkala teman masih lagi hanyut juga, cuma teman perlukan lebih berdoa untuk Hidayah dari Nya, =)

dan Alhamdulillah juga, untuk tahun sebelum ini, impian teman untuk lebih sukakan membaca, telahpun termakbul, walaupun kadang-kala kemalasan dalam diri tetap cuba menyelubungi diri,.. (hihi), memang benar, bangsa membaca sememangnya bangsa berjaya, buat adik-adikku semua, percayalah, dengan membaca, anda semua membuka minda anda untuk dunia ini, luasnya ilmu bagaikan langit, pabila berada di dalamnya, nafasmu bagaikan segar dan tidak ingin terhenti, dan kamu dipandang, bukannya terpandang,.. =)

~ salam muharram sekali lagi buat semua sahabat-sahabat yang mengunjungi blog ini, segala silap dan salah, maaf teman harapkan diampun pada kalendar Islam yang mula melangkah pada tahun baru ini.

~ anakmanjoi ~ teman tertarik dengan kata-kata Dr.Fazley, (ini olahan daripada pemahaman teman terhadap apa yg diperkatakannya,) 'kita sering mengucapkan selamat tahun baru pabila tibanya tahun baru bagi tarikh masihi, tapi, tidakkah kita mengajak kebaikan dan juga mengucap salam tahun baru pabila bertukarnya tahun hijrah di dalam kalendar Islam?' mari kita bersama fikirkannya =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan