Isnin, 14 September 2009

kad raya

Bismillahirrahmanirrahim~
Insya-Allah, umat Islam seluruh dunia akan menyambut Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi sahaja.

Sebenarnya, teman hanya ingin menulis mengenai kiriman kad raya yang teman terima hari ini. Teman sebenarnya agak terkejut juga, disangkakan siapalah yang ingin menghantar kad raya pada teman, pabila dibelek-belek di belakang sampul, tertulis nama si pengirim. Tersimpul sebuah senyuman di bibir teman,

Kad itu datangnya dari sahabat baik teman ketika zaman persekolahan lagi, dan Alhamdulillah, dan Insya-Allah, hingga kini. Terima kasih kerana masih mengingati teman yang kadang-kala hanyut juga dibuai ombak duniawi ini. Teman pernah juga cuba untuk menghubunginya, tetapi ketika itu, panggilan itu tidak dapat dijawab, mungkin kerana sibuk, kerana sahabat teman itu juga mengajar agama pada sebelah malamnya, tidak kurang juga sebagai pekerja kerajaan di siang hari.

Terima kasih juga pada mereka-mereka yang mengirim kad-kad ucapan, dan juga ucapan-ucapan melalui khidmat pesanan ringkas. Teman akan cuba juga membalas segala ucapan-ucapan yang telah teman terima itu. Terima kasih semua.

~ teringat akan kata-kata sahabat teman itu beberapa tahun dahulu, ‘ hidup pasti kan bertemu cinta, dan cinta itu tidak hanya pada maksud yang satu sahaja, fahami akannya, pasti kita akan mengenali diri…..’ ~ terbaca surat yang lama,… hehe =)
~ anakmanjoi 2009~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan