Ahad, 4 Oktober 2009

emas atau batu

Tiap langkah cuba ku gagahi,
Aku sedar, langkahku cuba mendekati cahaya itu,
Aku sedar, cahaya itu sering bersinar di hadapanku,
Petunjuk sering diberi, kerna aku juga insan milik-Nya,
Tetapi kegelapan dibelakangku tetap juga mengekoriku,

Pada saat tertentu, aku tetap jua berpaling,
Berpaling dan berlari ke arah legapnya bayang itu,
Aku tidak munculkan diriku,
Tetapi cahaya itu tetap menarikku,

Menarikku untuk disinari,
Untuk aku sedar akan tubuhku ini masih 
teralir darah dari kepala hingga ke kaki,

di setiap pertengahannya itu,
aku menangis,
aku menangis,
aku menangis,
aku menangis,

mana satukah arah air mataku bercucuran jatuh?

~ anakmanjoi - 04102009 – 23:23:32
~ p*k*m*k kau, b*b*, anj**g! ~ maaf, bahasa ini kasar, tetapi mempunyai maksud di dalam coretan teman ini,… 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan