Jumaat, 20 November 2009

betapa hebatnya pengaruh televisyen.`

ya, sememangnya susah untuk dinafikan, pengaruh televisyen terhadap hidup kita sehari-hari adalah amat kuat, tidak kiralah samada secara kita sedari ataupun tidak. teman sebenarnya tertarik untuk berbicara mengenai televisyen di sini, kerana sebenarnya teman baru sahaja selepas menonton drama 'Nur Kasih' arahan Khabir Bhatia, di TV3, bersama-sama ibunda teman.

teman amat tertarik dengan cerita ini, pertamanya kerana dari segi penggambaran yang di ambil, setiap adegan yang diambil adalah amat kreatif, keduanya pula, adalah kerana dari jalan cerita yang dibawa. mengambil unsur-unsur Islam, dan membuka mata-mata mereka yang kadangkala buta untuk mengenali Islam, akhirnya akan terbuka untuk lebih mendalami agama yang sememangnya setiap masa di pangkuan kita sehari-harian.

Alhamdulillah, sebenarnya teman mendengar banyak pengaruh yang positif daripada mereka-mereka yang menonton drama ini. teman akan tersenyum sendirian ketika menonton, pabila teringatkan akan beberapa sahabat teman yang sudah mengenali pemakaian tudung sesudah mengikuti drama ini.

dan ada juga yang lebih cuba untuk mendalami dan memahami agama yang kita anuti ini. sesungguhnya, drama ini sememangnya membawa pangaruh yang kuat di dalam hidup teman dan juga sahabat-sahabat teman. Alhamdulillah, semoga Allah akan terus memberikan dan mengurniakan Hidayah Nya kepada kami untuk selama-lamanya, Insya-Allah.

~ Di sini, teman ingin mengesyorkan buat sahabat-sahabat yang mengikuti blog teman ini, sebuahkisah yang sememangnya wajib untuk ditonton. Kisahkanlah cereka-cereka positif di dalam cerita ini di dalam hidup kita. Insya-Allah. =)



~ anakmanjoi ~ aku mencari, dan terus mencari, biarpun aku di dalam gelita, aku percaya, cahaya itu tetap akan menyuluh aku, biarpun di persimpangan jalan jua. =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan