Sabtu, 14 November 2009

ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi

semalam, teman baru sahaja balik daripada pejabat, teman singgah le sebentar di gerai kuih-muih tepi jalan, teringin sangat nak makan 'burger Malaysia'.. heheh
waktu tu pula, ada lah sepasang anak beranak, si ibu dan anak lelakinya.

teman memandang pada mereka, wah, comel budak kecil ini. =)

kemudian, terkelu teman seketika, pabila budak kecil itu mula berkata-kata,

ayat yang terkeluar dari mulutnya semuanya tidak sedap untuk didengar di telinga, sambil itu, si anak itu turut mengomel mengenai air yang dijual di situ. wahh,..
tak habis dengan itu lagi, si ibu pun turut menyampuk, turut sama mengomel,..

wahh, bagaimana ajaran yang diberikan oleh si ibubapa ini untuk anak mereka? sememangnya, ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

~ anakmanjoi ~ hmm, teman sebenarnya, semenjak daripada zaman persekolahan lagi amat risau, jika teman sendiri memiliki anak kecil, teman amat takut jika perangainya akan 'loqlaq', ohh,.... resahnya bila memikirkannya...

4 ulasan:

  1. kalau ko risau anak ko karang loqlaq,nape ko x ubah diri ko start skang?

    BalasPadam
  2. hmmm?
    apa yg loqlaq nye aku? buleh aku tau?

    BalasPadam
  3. mana aku tahu. aku xkenal ko luar dr tenet.
    mak aku ckp, ape y kita buat karang anak kite mungkin akan buat jugak nanti.

    BalasPadam
  4. emm,...
    yup, ko x kenal aku di luar cemane, sebab, rasanye, aku di dalam internet sememangnya sedikit berbeza... =)

    ~ anyway, tengs for the pendapat, =)

    BalasPadam